Nostalgitripp

Sitter och väntar på att jag ska bli hämtad av salomeh, hennes mamma och hennes lillasyster. Salomehs lillasyster har fyllt 13 år i veckan och vi ska alla ta henne till Liseberg och fira henne. Det var längesen jag var där och jag känner fjärilar i magen. Det är ju sant ju äldre man blir desto räddare blir man för att åka saker. 

Så i väntan på att dem ska komma sitter jag här och skriver lite, har på tvn samtidigt som jag skriver och det är serien "sjukhuset" på. Har aldrig tyckt om att kolla på de programmet. Det kanske beror på att jag generellt aldrig tyckt om sjukhus överhuvudtaget.

Men idag är det verkligen sommar, det är sol, sol och mera sol. Kommer att skriva mer sen när jag kommer hem om min nostalgitripp. Av alla atraktioner så vågar jag åka balder, lisebergsbanan och alla vattenatraktioner haha. Ja, jag vet, det var inte många jag vågade åka. Gillar dock spökhuset väldigt mycket, fast då ska man gå sent på kvällen då det är barnförbjudet. 

Tycker det är viktigt att alltid ha kvar barnsinnet. Spelar ingen roll hur gammal man är. Har man kvar lita av barnsinnet så kan man fly undan den alldeles jobbiga och stressiga vuxenvärlden ibland.

Vi får väl se om jag lyckas falla för grupptrycket och våga åka dem andra atraktionerna haha. Nu när jag tänker tillbaka så minns jag att när jag var liten så vågade jag åka exakt allt. Jag kunde ramla och slå mig flera gånger men ändå så fortsatte jag att alltid resa mig, precis som alla andra barn. Salomehs mamma vågar åka exakt allting, förstår mig inte på hur äldre medelålders män och kvinnor vågar åka allting haha?

Satsar på att vinna en massa stjärnvinster idag dock. Förre året vann jag tre stjärnvinster på en och samma dag. Kom hem med 7kg chocklad. För varje person som kom hem till mig fyllde jag deras väskor och fickor med en massa chocklad. Det var sweet.

Nu ringer mobilen och jag måste springa ner.

Njut och ta vara på dagen!


Kommentarer
Postat av: IVONISH JAO

Ohyeah! Im here 2 stay bebe ;D



Fin blogg btw!



Take care love!

2009-06-24 @ 12:34:28
URL: http://ivonish.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv; Tack! din me :)

2009-06-24 @ 15:10:44
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: Åh, tack vad glad jag blir ;P faktum är, just nu är jag inne i någon sorts inspirationssvacka... så bloggen kan ju vara bättre!

2009-06-24 @ 15:38:12
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Kadri

sv. anmälan mottages. de 5 finalister lottas ut imorgon

2009-06-24 @ 18:51:37
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0